tea time/nightcap tea

Halie Loren - A Whiter Shade of Pale (가사/해석/번역)

소낙. 2021. 10. 1. 08:40
728x90

 

This is what people asked me right off, you know, they all started saying,
사람들이 듣자마자 다들 물어봤어요

“Oh, Chaucer, The Miller’s Tale.” And I’d never read The Miller’s Tale in my life.

'초서의 방앗간 주인 이야기구나' 그런데 저는 살면서 방앗간 주인의 이야기를 읽어본 적이 없어요.

Maybe that’s something that I knew subconsciously, but it certainly wasn’t a conscious idea for me to quote from Chaucer, no way.

무의식중에 알고 있었을 수는 있겠지만 제가 의도적으로 초서를 인용하려던 건 절대 아니에요.

 

 

 

.

직역보다는 뉘앙스와 의미를 중심으로 해석하고,

자연스러운 흐름을 위해 일부 가사 번역의 순서가

바뀌거나 의역이 있을 수도 있습니다.

 

 

 


Halie Loren - A Whiter Shade of Pale


 

We skipped the light Fandango

우린 즐겁게 춤을 추며

 

 

Turned cartwheels 'cross the floor

행복하게 뛰놀았어요

 

 

I was feeling kind of seasick

멀미 같은 걸 하는 것 같았는데

 

 

But the crowd called out for more

사람들은 더 놀고 싶어 했어요

 

 

And the room was humming harder

지붕이 날아갈 듯

 

 

As the ceiling flew away

사방이 쿵쿵 울리는 것 같을 때

 

 

When we called out for another drink

우리가 술을 더 주문하자

 

 

But the waiter brought a tray

웨이터는 쟁반만 가져왔어요

 

 

And so it was later

그러고 나서 잠시 뒤

 

 

As the Miller told his tale

방앗간 주인이 이야기를 시작했고

 

 

That her face, at first just ghostly

그녀의 흰 얼굴이

 

 

Turned a whiter shade of pale

창백하게 변했어요

 

 

 

 

She said there is no reason

그녀는 아무 이유도 없다고 했지만

 

 

And the truth is plain to see

이유는 안 봐도 뻔했지만

 

 

Yeah I wandered through my playing cards

제가 들고 있는 패에 집중했고

 

 

And I would not, and I would not let her be

저는 그녀가 16명의 성처녀 중 하나가 되어

 

 

One of sixteen vestal virgins

해안으로 나서는 것에

 

 

Who were leaving for the coast

동의하지 않았어요

 

 

And although my eyes were open

제가 눈을 뜨고 있기는 했어도

 

 

They might, they might just as well've been closed

감고 있던 것과 다를 게 없었죠

 

 

And so it was later

그러고 나서 잠시 뒤

 

 

As the Miller told his tale

방앗간 주인이 이야기를 시작했고

 

 

That her face, at first just ghostly

그녀의 흰 얼굴이

 

 

Turned a whiter shade of pale

창백하게 변했어요

 

 

Turned a whiter, whiter shade of pale

창백하게 변했어요

 

 

Turned a whiter shade of pale

창백하게 변했어요

 

 

Oh it turned a whiter, whiter, whiter shade of pale

창백하게 변했어요

 

 

 

 


가사 번역을 사용하실 땐 출처를 꼭 남겨주세요!