tea time/afternoon tea

Mocca - The Object of My Affection (가사/해석/번역)

소낙. 2021. 9. 10. 13:19
728x90

 

내가 너를 각별히 애정해!

 

 

 

 

 

.

직역보다는 뉘앙스와 의미를 중심으로 해석하고,

자연스러운 흐름을 위해 일부 가사 번역의 순서가

바뀌거나 의역이 있을 수도 있습니다.

 

 


Mocca - The Object of My Affection


 

Life would be sweeter

내가 아는 것이 더 많았다면

 

 

If I just knew things better

인생이 더 좋았을 텐데

 

 

So why did I get slammed by the door?

왜 나를 거절한 거지?

 

 

Should I look for another?

다른 사람을 찾아야 할까

 

 

Or should I choose the other man?

아니면 다른 남자를 골라야 하나?

 

 

Things may turn out differently

상황이 전혀 달라질 텐데

 

 

If we can't be together

우리가 함께할 수 없다면

 

 

I think I can't be bothered

신경 쓰지 않아도 될 것 같은데

 

 

But why do I keep thinking of you?

그런데 왜 계속 네 생각을 하는 걸까

 

 

I never wanted this to happen

이렇게 되기를 바란 적 없는데

 

 

But it feels like I'm in heaven or hell

천국에 있는 것 같기도 하고 지옥 같기도 해

 

 

Every time you are near

네가 가까이 있을 때마다 그래

 

 

You're the object of my affection

넌 내가 각별히 애정 하는 사람이야

 

 

I'm longing for your attention

난 네 관심을 받고 싶어

 

 

You're the one that I've been clinging to

넌 내가 계속 매달리던 사람이야

 

 

Your eyes are filled with passion

열정이 가득한 네 눈

 

 

Is this just a physical reaction?

그저 신체가 반응하는 걸까

 

 

Who cares, I think that we're meant to be

아무렴 어때, 우린 운명인 것 같아

 

 

 

If we can't be together

우리가 함께할 수 없다면

 

 

I think I can't be bothered

신경 쓰지 않아도 될 것 같은데

 

 

But why do I keep thinking of you?

그런데 왜 계속 네 생각을 하는 걸까

 

 

I never wanted this to happen

이렇게 되기를 바란 적 없는데

 

 

But it feels like I'm in heaven or hell

천국에 있는 것 같기도 하고 지옥 같기도 해

 

 

Every time you are near

네가 가까이 있을 때마다 그래

 

 

You're the object of my affection

넌 내가 각별히 애정 하는 사람이야

 

 

I'm longing for your attention

난 네 관심을 받고 싶어

 

 

You're the one that I've been clinging to

넌 내가 계속 매달리던 사람이야

 

 

Your eyes are filled with passion

열정이 가득한 네 눈

 

 

Is this just a physical reaction?

그저 신체가 반응하는 걸까

 

 

Who cares, I think that we're meant to be

아무렴 어때, 우린 운명인 것 같아

 

 

You're the object of my affection

넌 내가 각별히 애정 하는 사람이야

 

 

You're the object of my affection

넌 내가 각별히 애정 하는 사람이야

 

 

You're the object of my affection

넌 내가 각별히 애정 하는 사람이야

 

 

You're the object of my affection

넌 내가 각별히 애정 하는 사람이야

 

 

You're the object of my affection

넌 내가 각별히 애정 하는 사람이야

 

 

You're the object of my affection

넌 내가 각별히 애정 하는 사람이야

 

 

You're the object of my affection

넌 내가 각별히 애정 하는 사람이야

 

 

You're the object of my affection

넌 내가 각별히 애정 하는 사람이야

 

 

You're the object of my affection

넌 내가 각별히 애정 하는 사람이야

 

 

You're the object of my affection

넌 내가 각별히 애정 하는 사람이야

 

 

You're the object of my affection

넌 내가 각별히 애정 하는 사람이야

 

 

You're the object of my affection

넌 내가 각별히 애정 하는 사람이야

 

 

You're the object of my affection

넌 내가 각별히 애정 하는 사람이야

 

 

You're the object of my affection

넌 내가 각별히 애정 하는 사람이야

 

 

You're the object of my affection

넌 내가 각별히 애정 하는 사람이야

 

 

 

 

 

 

 

 


가사 번역을 사용하실 땐 출처를 꼭 남겨주세요!