tea time/afternoon tea

Skylar Grey - I Know You (가사/해석/번역)

소낙. 2021. 9. 11. 13:50
728x90

 

영화를 보지 않아서 잘은 모르겠지만 영화속 인물의 심리를

가장 잘 표현한 곡이라고 하는 사람들이 많았다.

목소리랑 실력이 인지도와 반비례해서 아쉬운 가수

 

 

 

.

직역보다는 뉘앙스와 의미를 중심으로 해석하고,

자연스러운 흐름을 위해 일부 가사 번역의 순서가

바뀌거나 의역이 있을 수도 있습니다.

 

 


Skylar Grey - I Know You


 

I believe, I believe there's love in you

너도 사랑을 느낀다고 나는 믿어

 

 

Gridlocked on the dusty avenues

네 마음속 인적이 끊긴 길

 

 

Inside your heart, just afraid to go

그 길을 가는 것이 두려울 뿐이야

 

 

I am more, I am more than innocent

나도 마냥 착하지만은 않지만

 

 

But just take a chance and let me in

한 번만 내게 마음을 열어주면

 

 

And I'll show you ways that you don't know

네가 모르던 길들을 내가 보여줄게

 

 

Don't complicate it

복잡하게 만들지 마

 

 

Don't let the past dictate, yeah

과거에 휘둘리지 마

 

 

I have been patient, but slowly I'm losing faith

계속 기다렸지만 나의 믿음이 서서히 흔들려

 

 

So please, I know you baby

그러니 제발, 내가 널 알아

 

 

I know you baby

내가 너를 알아

 

 

So please, I know you baby

그러니 제발, 내가 널 알아

 

 

I know you baby

내가 너를 알아

 

 

 

I believe, I believe you could love me

네가 나를 사랑할 수 있다고 나는 믿지만

 

 

But you're lost on the road to misery

넌 길을 잃고 헤매고 있어

 

 

And what I gave to you

내가 너한테 준 건

 

 

I could never get back

영영 돌려받을 수 없는 것들이야

 

 

Don't complicate it

복잡하게 만들지 마

 

 

Don't drive yourself insane, yeah

이성을 잃어서는 안 돼

 

 

Say what you will but I know that you want to stay

네 말과 다르게 사실 나와 있고 싶다는 걸 난 알아

 

 

So please, I know you baby

그러니 제발, 내가 널 알아

 

 

I know you baby

내가 너를 알아

 

 

So please, I know you baby

그러니 제발, 내가 널 알아

 

 

I know you baby

내가 너를 알아

 

 

 

Chemicals rushing in

화학 작용이 일어나

 

 

I know it's you that I belong to

난 네 소유라는 걸 잘 알아

 

 

I'm burning like a cannonball in the air

날아가는 포탄처럼 타오르며

 

 

Crashing into who I belong to

나를 소유한 이와 충돌하는 나

 

 

I have been patient, but slowly I'm losing faith

계속 기다렸지만 나의 믿음이 서서히 흔들려

 

 

Please, I know you baby

그러니 제발, 내가 널 알아

 

 

I know you baby

내가 너를 알아

 

 

So please, I know you baby

그러니 제발, 내가 널 알아

 

 

I know you baby

내가 너를 알아

 

 

So please

제발

 

 

(The shadows of your heart are hanging in the sweet, sweet air)

네 마음의 그림자가 달콤하게 도사리네

 

 

I know you baby

내가 너를 알아

 

 

I know you baby

내가 너를 알아

 

 

So please

제발

 

 

(The secrets that you hide, control us and it's just not fair)

네가 숨긴 비밀이 우리를 좌우하는데 불공평하잖아

 

 

I know you baby

내가 너를 알아

 

 

I know you baby

내가 너를 알아

 

 

The shadows of your heart are hanging in the sweet, sweet air

네 마음의 그림자가 달콤하게 도사리네

 

 

I know you baby

내가 너를 알아

 

 

The secrets that you hide, control us and it's just not fair

네가 숨긴 비밀이 우리를 좌우하는데 불공평하잖아

 

 

I know you baby

내가 너를 알아

 

 

 

 

 

 

 


가사 번역을 사용하실 땐 출처를 꼭 남겨주세요!